Shrnutí
Tato Pravidla a podmínky Gardenvity (dále jen “Pravidla” nebo “Smlouva”) se vztahují na všechny transakce, které probíhají v internetovém obchodě www.gardenvity.cz a v dalších souvisejících obchodech nebo souvisejících akcích a právních vztazích. Schválením těchto Pravidel se stávají závaznými pro prodávajícího i kupujícího. Tato Pravidla stanovují práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, postup při nákupu a vyúčtování za výrobky, postup při dodání výrobků, uplatnění reklamace, vrácení zakoupeného výrobku (výrobků), odpovědnost smluvních stran a další ustanovení související s nákupem-prodej výrobků v internetovém obchodě www.gardenvity.cz a v dalších souvisejících obchodech.

Nedílnou součástí těchto pravidel jsou následující dokumenty:
(1) Návod k instalaci a provozu výrobku, který je přílohou 1 těchto pravidel (viz níže);
(2) Podmínky pro poskytování ručitelských závazků, které tvoří přílohu č. 2 těchto pravidel (viz níže).

Pokud si kupující přeje obdržet jakékoli dodatečné informace nebo vysvětlení nebo předat jakékoli informace či dokumenty prodávajícímu, je třeba veškeré informace a/nebo dokumenty zaslat na následující e-mailové adresy: info@gardenvity.cz, nebo je zaslat prostřednictvím internetových stránek prodávajícího https://www.gardenvity.cz/contacter-gardenvity/ nebo prostřednictvím jiných elektronických komunikačních prostředků (WhatsApp, Messenger atd.), pokud byly prodávajícím uvedeny a ověřeny. Dokumenty a žádosti podané Prodávajícímu některým z uvedených způsobů podání informací se považují za řádně doručené.
1. DEFINICE
1.1. Pravidla – tato Pravidla a nákupní podmínky a další dokumenty, které definují ustanovení týkající se nákupu produktu(ů) z internetového obchodu prodávajícího. Rozumí se, že schválením těchto Pravidel uzavírají smluvní strany dohodu a ustanovení uvedená v těchto Pravidlech, jakož i ustanovení uvedená v dokumentech, na které je zde odkazováno, se stávají pravidly dohody mezi smluvními stranami.
1.2. Prodávající – akciová společnost Feroxi, jejíž údaje a kontakty jsou uvedeny na https://www.gardenvity.cz/contacter-gardenvity/.
1.3. Kupující – fyzická nebo právnická osoba, která kupuje výrobky prodávané prodávajícím pro komerční nebo nekomerční účely.
1.4. Komerční účely – snaha o dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního zisku.
1.5. Internetový obchod – internetový obchod umístěný na adrese www.gardenvity.cz, elektronické obchody na internetu a další webové stránky, kde může kupující zakoupit výrobky prodávané prodávajícím.
1.6. Strana/Strany – Prodávající a/nebo Kupující, společně označovaní jako “Strany”.
1.7. Třetí strana – jakákoli fyzická nebo právnická osoba s výjimkou smluvních stran.
1.8. Výrobek – nebo článek – movitá věc prodávaná prodávajícím a zakoupená kupujícím v internetovém obchodě prodávajícího za cenu a způsobem tam uvedeným.
1.9. Dodatečná služba – služba požadovaná kupujícím, která není uvedena na webových stránkách v době objednání výrobku (výrobků), včetně, ale nikoliv výlučně, služeb přepravy výrobku, způsobu dodání, montáže, instalace atd.
1.10. DPH – daň z přidané hodnoty.
1.11. Objednávka – objednávka učiněná kupujícím u prodávajícího v internetovém obchodě týkající se nákupu výrobku (výrobků) a uvádějící výrobek (výrobky), jejich specifikace, konfiguraci a další důležité podmínky.
1.12. CMR – průvodní doklad k nákladu, ve kterém kupující uvádí veškeré informace týkající se dodávky výrobku (výrobků), mimo jiné včetně zjevných nedostatků v objemu, konfiguraci a kvalitě výrobku (výrobků).
1.13. DAP – požadavky na přepravu výrobku(ů) (Incoterms), podle kterých prodávající předává výrobek(y) do dispozice kupujícího na jím určeném místě. Prodávající nese veškeré náklady na přepravu výrobku (výrobků) na určené místo. Prodávající rovněž přebírá riziko případných ztrát v důsledku poškození nebo ztráty výrobku (výrobků) před jejich předáním do dispozice kupujícího v jím určeném místě. Riziko přechází na kupujícího až okamžikem doručení výrobku (výrobků) na jím uvedenou adresu.
1.14. KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ – způsob dodání, kdy je Produkt(y) dodán(y) na konečné místo Kupujícího na jím uvedenou adresu a na uvedené konkrétní místo.
1.15. AŽ DO DOMU – způsob doručení, kdy je Produkt(y) doručen(y) Kupujícímu na hranice parcel na adrese uvedené Kupujícím v objednávce. Přepravu Produktu na místo určení si organizuje Kupující sám. Kupující rovněž přebírá odpovědnost za Produkt.
Individuálně upravený výrobek (výrobky) – výrobek (výrobky) objednaný kupujícím a upravený (upravené) podle individuálního požadavku kupujícího, mimo jiné včetně případů, kdy byla do standardního výrobku instalována nebo k němu přiložena část nebo součástka individuálně projednaná s kupujícím, která se liší od obvyklého systému. Takový Výrobek (takové Výrobky) je (jsou) považován (považovány) za individuálně upravený (upravené) Výrobek (Výrobky) a je (jsou) nevratný (nevratné).
2. OBECNÁ USTANOVENÍ
2.1. Tato Pravidla se nepodepisují samostatně, ale předkládají se kupujícímu k nahlédnutí a k podání dotazů či připomínek a/nebo k potvrzení po odsouhlasení na internetových stránkách prodávajícího https://www.gardenvity.cz a dalších internetových obchodech. Kupující si může tato Pravidla a související dokumenty stáhnout samostatně.
2.2. Pokud má kupující jakékoli dotazy a/nebo připomínky týkající se aplikace a/nebo významu ustanovení uvedených v těchto Pravidlech nebo souvisejících dokumentech, je povinen se na prodávajícího obrátit písemně před objednáním výrobku (výrobků), tj. před odsouhlasením Pravidel a podáním objednávky, a podat žádost elektronickými komunikačními prostředky na výše uvedených kontaktech.
2.3. Kliknutím na tlačítko “Souhlasím” kupující vyjadřuje svůj souhlas s pravidly a souvisejícími dokumenty.
2.4. Smlouva mezi kupujícím a prodávajícím vstupuje v platnost okamžikem, kdy kupující v internetovém obchodě sestaví nákupní košík, zadá své jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, zvolí způsob platby a po přečtení Pravidel a Zásad ochrany osobních údajů klikne na tlačítko “Objednat”.
2.5. Na kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím se nevztahují ani nebudou vztahovat žádná standardní pravidla a podmínky kupujícího nebo třetí strany, s výjimkou případů, kdy kupující a prodávající uzavřou samostatnou smlouvu nebo dohodu, která stanoví jinak.
2.6. Veškeré změny provedené písemně oběma stranami nebo písemné dohody o výjimce z některých ustanovení těchto pravidel a/nebo jejich doplnění se vztahují pouze na jednu konkrétní zakázku, pro kterou byly provedeny.
3. PŘEDMĚT DOHODY
3.1. Prodávající se zavazuje odevzdat kupujícímu vlastnickým právem jím objednaný kvalitní výrobek (výrobky) a kupující se zavazuje objednaný výrobek (výrobky) převzít a zaplatit za něj cenu dohodnutou smluvními stranami a za podmínek, v termínech a postupem stanoveným v těchto pravidlech.
4. OBJEDNÁVÁNÍ PRODUKTŮ
4.1. Kupující si v internetovém obchodě vybere preferovaný produkt (produkty), sestaví nákupní košík, který odpovídá jeho potřebám, a odešle jej prodávajícímu. Pokud má Kupující jakékoliv dotazy týkající se produktů, jejich fungování, konfigurace a/nebo jiné, předloží všechny dotazy Prodávajícímu před podáním objednávky prostřednictvím elektronických komunikačních prostředků na výše uvedených kontaktech.
4.2. Veškeré připomínky a požadavky týkající se výrobku (výrobků) a/nebo termínu a podmínek jeho dodání musí kupující adresovat prodávajícímu písemně před objednávkou nebo spolu s ní.
4.3. Po zadání objednávky ji prodávající začíná okamžitě plnit, proto není možné objednávku po jejím zadání měnit, pokud takové změny nejsou prodávajícím zvlášť písemně schváleny. Objednávka může být doplněna o další výrobek (výrobky), v takovém případě se však považuje za samostatnou objednávku. Prodávající vydá své rozhodnutí o způsobu dodání výrobku/výrobků “KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ” až poté, co od kupujícího obdrží všechny informace uvedené v bodě 6.7 Pravidel. Odmítnutí způsobu dodání “FINAL PLACEMENT” ze strany Prodávajícího neznamená zrušení objednávky a/nebo její části.
4.4. Kupující má právo zrušit učiněnou objednávku tak, že o tom písemně informuje prodávajícího, nejpozději však do 2 (dvou) pracovních dnů ode dne učinění objednávky. Při zrušení objednávky musí Kupující písemně uvést důvod (důvody) tohoto zrušení.
4.5. Prodávající je oprávněn považovat za zrušení objednávky kupujícího úkony, které brání prodávajícímu v úplném splnění objednávky (mimo jiné včetně situací, kdy objednaný výrobek (výrobky) není převzat a/nebo není obdrženo potvrzení o přesném datu a čase dodání apod. po dobu delší než 2 (dva) pracovní dny), které se rovnají zrušení objednávky.
4.6. Pokud je objednávka zrušena později než do 2 (dvou) pracovních dnů od data zadání objednávky, uhradí kupující prodávajícímu náklady na minimální dobu skladování v délce 5 dnů ve výši dohodnuté smluvními stranami (20 EUR / 24 hodin), náklady na balení (100 EUR) a náklady na zrušení dopravy (500 EUR), které prodávající nemusí zvlášť prokazovat.
4.7. Pokud kupující zruší objednávku po obdržení informace od prodávajícího o datu a čase dodání, uhradí kupující prodávajícímu dodatečně náklady na dopravu a skladování výrobku v minimální výši 700 EUR, které nemusí být po vzájemné dohodě stran zvlášť prokazovány. Minimální doba skladování, kterou musí kupující v tomto případě uhradit, je 5 dní.
4.8. V případě, že kupující podá a zruší podruhé v posledních třech měsících učiněnou objednávku, má prodávající právo objednávku kupujícího nepřijmout a/nebo ji zrušit nejpozději do 2 (dvou) pracovních dnů ode dne podání objednávky.
4.9. Prodávající má právo zrušit objednávku kupujícího i z jiných důvodů, a to tak, že o tom kupujícího písemně informuje na jím uvedenou e-mailovou adresu. Zruší-li Prodávající objednávku později než do 2 (dvou) pracovních dnů ode dne jejího zadání, nahradí Prodávající Kupujícímu veškerou přímou škodu, která mu v důsledku toho vznikla.
5. CENA PRODUKTU A POSTUP VYPOŘÁDÁNÍ
5.1. Ceny výrobků v internetovém obchodě prodávajícího jsou uvedeny v EUR a zahrnují veškeré daně, které prodávající platí podle právních předpisů. Kupující není povinen hradit žádné další daně a/nebo platby, pokud tyto daně a/nebo platby nebyly uvedeny v internetovém obchodě prodávajícího v okamžiku objednání produktu (produktů) nebo nejsou uvedeny v těchto pravidlech, pokud legislativní akty nestanoví, že tyto daně musí kupující dodatečně uhradit. Tato ustanovení se nevztahují na objednávky a/nebo nákupy dalších služeb a/nebo produktů.
5.2. Prodávající dodá objednaný výrobek (výrobky) kupujícímu za podmínek, které byly uvedeny v objednávce výrobku (výrobků), pokud nebylo mezi stranami písemně dohodnuto jinak.
5.3. Prodávající se zavazuje dodat výrobek (výrobky) objednaný (objednané) kupujícím za podmínek uvedených v objednávce a v těchto pravidlech. Náklady na dopravu Výrobků jsou zahrnuty v ceně Výrobku, pokud jsou uvedeny v internetovém obchodě Prodávajícího v okamžiku podání objednávky. V ostatních případech se doprava výrobku (výrobků) hradí dodatečně, a to v závislosti na Výrobcích, jejich množství a místě dodání určeném Kupujícím. Dodatečná cena za dodání Výrobku(ů) je uvedena u ceny Výrobku před odesláním objednávky Prodávajícímu a může být později smluvními stranami písemně upravena v závislosti na preferovaném místě dodání Výrobku(ů).
5.3. Kupující je povinen zaplatit plnou cenu za výrobek v okamžiku podání objednávky. V případě, že dojde ke zrušení nebo nesplnění objednávky nikoliv vinou Kupujícího, Prodávající vrátí Kupujícímu celou zaplacenou částku do 14 dnů ode dne takového zrušení a/nebo ukončení objednávky.
5.4. Kupující je povinen zaplatit plnou cenu výrobku při podání objednávky nebo, pokud s tím prodávající souhlasí, je kupující povinen zaplatit 50 % ceny výrobku při podání objednávky a zbývajících 50 % ceny výrobku je povinen zaplatit prodávajícímu do 7 kalendářních dnů ode dne převzetí výrobku. V takovém případě přechází vlastnictví Zboží na Kupujícího až po jeho úplném zaplacení. V případě, že je objednávka zrušena nebo není splněna bez zavinění Kupujícího, Prodávající vrátí Kupujícímu celou zaplacenou částku do 14 dnů ode dne zrušení a/nebo ukončení takové objednávky.
5.5. Veškeré platby kupujícího se provádějí bankovním převodem nebo převodem PayPal na bankovní účet prodávajícího. Akceptovány jsou platby kreditní i debetní kartou. Za den platby za výrobky se považuje den, kdy je platba připsána na bankovní účet Prodávajícího. Každá smluvní strana hradí své bankovní poplatky a další náklady spojené s platbou.
5.6. Lhůta pro dodání výrobků začíná běžet po 2 (dvou) pracovních dnech od podání objednávky výrobku (výrobků) prodávajícímu.
5.7. Prodávající má právo změnit cenu výrobku (výrobků) a/nebo jeho (jejich) součástí, jakož i další podmínky bez zvláštního písemného oznámení, a to oznámením všech změn v internetovém obchodě. Prodávající nemá právo měnit cenu Výrobku/ů či jeho/jejich částí, pokud Kupující již odeslal svou objednávku, avšak takové změny ceny a dalších podmínek jsou zakázány pouze v rozsahu daného Kupujícího a jím odeslané objednávky. Samostatné objednávky se řídí pravidly vyhlášenými a platnými v době podání konkrétní objednávky.
5.8. Prodávající je oprávněn odečíst od částky zaplacené kupujícím veškeré ztráty, náklady a/nebo sankce, a to tak, že o tom kupujícího informuje e-mailem a uvede důvody a výpočet těchto nákladů.
6. VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK, DORUČOVÁNÍ VÝROBKŮ
6.1. Jakmile je objednávka zadána a potvrzena prodávajícím, je zahájen proces realizace objednávky.
6.2. Prodávající dodává produkty do většiny oblastí v České republice.bez dalších poplatků za dopravu a/nebo doručení, s výjimkou případů, kdy si kupující zvolí způsob dodání “KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ”. Je-li to možné a uvede-li to Prodávající, může být Produkt(y) za příplatek dodán(y) i na území, která nejsou uvedena v tomto ustanovení. V takovém případě Prodávající dodá Výrobky do přístavu nebo skladu podle samostatné dohody mezi smluvními stranami a další přepravu Výrobků na místo umístění Výrobků požadované Kupujícím zajistí Kupující na vlastní náklady.
6.3. Prodávající má právo zrušit objednávku výrobku tím, že o tom písemně informuje kupujícího a vrátí mu cenu zaplacenou kupujícím za výrobek (výrobky), pokud prodávající nedodá, nemůže nebo nechce dodat výrobky na místo (území) dodání určené kupujícím.
6.4. Výrobky jsou kupujícímu předány na místě uvedeném v objednávce (dodací adresa). Není-li zvolen konkrétní způsob dodání, jsou Výrobky dodány “na bránu”. Kupující odpovídá za převzetí Výrobku (Výrobků) na uvedené adrese a v době dohodnuté mezi Prodávajícím a Kupujícím.
6.5. Výrobky jsou kupujícímu doručovány na adresu uvedenou v objednávce nebo způsobem, na kterém se strany písemně dohodnou. K dispozici jsou dva způsoby dodání: (1) “KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ” nebo (2) “na bránu”.
6.6. Pokud je zvolen způsob dodání výrobků “na bránu”, prodávající odpovídá za dodání výrobků kupujícímu na bránu dvora na jím uvedené adrese. Kupující odpovídá za přepravu Výrobku z místa dodání do místa určení.
6.7. Pokud je zvolen způsob dodání Výrobku “KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ”, je Kupující povinen předem (do 2 pracovních dnů ode dne zadání objednávky, nejpozději však 14 dnů před dodáním Výrobků) informovat Prodávajícího o přesném místě určení Výrobku na uvedené adrese, a to předložením fotografií, videomateriálu, měření a informací o případných překážkách (mimo jiné včetně schodů, svahů, plotů, větví stromů, měkkého terénu po dešti apod.) a dalších podmínkách dodání Prodávajícímu. Pokud je pro dodání na místo určení nutné další technické vybavení (např.: výtah/jeřáb atd.), musí se o něj kupující postarat na vlastní náklady poté, co s prodávajícím dohodl datum a čas dodání výrobků. Pokud o to Kupující požádá, může Prodávající za příplatek a v závislosti na dostupnosti zajistit poskytovatele jeřábových služeb, kteří tyto služby poskytnou. V případě tohoto způsobu dodání je Prodávající odpovědný za vyložení a přepravu Výrobků na přesné místo konečného určení Výrobků na uvedené adrese. Fotografie a videomateriál musí poskytovat vizuální zobrazení cesty (trajektorie pohybu Výrobku) Výrobku od brány dvora do místa konečného určení Výrobku. Videomateriál musí podrobně popisovat všechny možné překážky, aby mohl Prodávající posoudit opatření a vybavení nezbytné pro doručení. Prodávající si může vyžádat i další informace, které musí poskytnout Kupující. Po obdržení uvedených informací Prodávající rozhodne o možnosti dodání metodou KONEČNÉHO UMÍSTĚNÍ, jakož i o opatřeních a vybavení, které jsou nezbytné, a informuje o tom Kupujícího. Pokud Kupující s rozhodnutím Prodávajícího nesouhlasí, je Prodávající oprávněn odmítnout dodání Produktu(ů) způsobem dodání KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ, přičemž v takovém případě bude provedeno dodání DO Brány a platba za způsob dodání KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ bude Kupujícímu vrácena do 14 dnů. Pokud Kupující neposkytne Prodávajícímu informace uvedené v tomto bodě ve lhůtě stanovené v tomto článku, bude Produkt dodán DO Brány. Pokud se po příjezdu na místo dodání Produktu zjistí, že Kupující, ačkoli poskytl informace uvedené v tomto bodě, neuvedl všechny existující překážky dodání Produktu a Produkt není možné skutečně dodat způsobem KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ, Prodávající dodá Produkt DO Brány, aniž by Kupujícímu vrátil částku zaplacenou za dodání způsobem KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ.
6.8. Kupující potvrzuje, že si je vědom toho, že poskytování služby KONEČNÉHO UMÍSTĚNÍ prodávajícím se omezuje na obecná požárně bezpečnostní doporučení a že kupující odpovídá za to, že v jeho oblasti jsou řádně dodržovány požadavky požární bezpečnosti. Pokud má Kupující v tomto ohledu jakékoli pochybnosti, je jeho povinností kontaktovat příslušné orgány a odborníky a konzultovat s nimi otázky požární bezpečnosti. Pokud Produkt(y) nelze dodat do KONEČNÉHO UMÍSTĚNÍ z důvodu vyšší moci a/nebo jiných nepředvídaných okolností, Prodávající za to nenese odpovědnost. Pokud Kupující o takové vyšší moci a jiných nepředvídaných okolnostech předem věděl a neinformoval Prodávajícího, Prodávající nedodá Výrobek do KONEČNÉHO UMÍSTĚNÍ, případně Výrobek(y) dodá V PLNÉM ROZSAHU a Prodávající si vyhrazuje právo požadovat za Zboží úplnou úhradu….
6.9. Pro přehlednost se smluvní strany dohodly, že služba KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ zahrnuje speciální vybavení (s výjimkou služby výtahu/jeřábu), dodání článku na místo kupujícího, montáž a instalaci součástí kamen a kouřovodu, dřevěných schůdků, vnějších polic (pokud existují) článku, montáž víka a kontrolu vybavení článku. Služba KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ nezahrnuje vyzvednutí a odstranění obalu Článku, odstranění plotu, branky a jiných překážek, výběr místa pro umístění vířivky, přípravu podkladu, instalaci kouřovodu přes střechu v altánech nebo jiných typech krytů, uvedení Článku (vířivky) do provozu (zapálení ohně, napuštění vodou) a aplikaci přípravků na čištění vody.
6.10. Smluvní strany se dohodly, že Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené na okolí, silnici, trávníku, infrastruktuře a/nebo jiné způsobené v době dodání Výrobku.
6.11. Bez ohledu na zvolený způsob dodání je kupující povinen zajistit, aby prodávající nebo jeho zástupci v okamžiku dodání výrobku (výrobků) zajistili veškeré podmínky pro jeho (jejich) dodání a vyložení.
6.12. Standardní dodací lhůta výrobků je 2 až 8 (dva až osm) týdnů. Prodávající má právo dodat výrobek (výrobky) kupujícímu v dřívějším termínu. O přesné dodací lhůtě a termínu dodání (v rámci uvedené lhůty) bude Kupující informován e-mailem s předstihem 2 až 5 (dvou až pěti) pracovních dnů před předpokládaným datem dodání. Kupující je povinen do 1 (jednoho) pracovního dne odpovědět prodávajícímu nebo jím pověřené osobě e-mailem a potvrdit uvedené datum a čas dodání nebo navrhnout jiné vhodné datum a čas dodání, pokud nejsou mimo uvedené období. V případě, že kupující prodávajícího neinformuje, je realizace objednávky pozastavena. Pokud kupující v uvedené lhůtě do 2 (dvou) pracovních dnů neposkytne svou odpověď, má prodávající právo považovat objednávku za zrušenou ze strany kupujícího podle bodu 4.5 a uplatnit důsledky stanovené v bodech 4.6 a 4.7.
6.13. Kupující potvrzuje, že si je vědom skutečnosti, že výrobky jsou dodávány v pracovní dny a nejsou a nebudou dodávány o víkendech a svátcích, pokud se strany písemně nedohodnou jinak. Pokud Kupující neinformuje Prodávajícího ve lhůtě stanovené v bodě 6.7 o zvláštních požadavcích platných na jeho území (zákonná omezení, zvláštní postupy obce nebo místa bydliště) jak v pracovní dny, tak o víkendech a/nebo svátcích, které mohou mít vliv na dodání Produktů a/nebo v souvislosti s tím na vznik negativních důsledků (reklamace, námitky, pokuty apod.), má Prodávající za to, že neexistují žádné překážky pro dodání Výrobků a má se za to, že Prodávající svou povinnost řádně splnil a za porušení těchto zvláštních požadavků odpovídá sám Kupující.
6.14. Při objednávce je kupující povinen uvést prodávajícímu přesné místo dodání výrobků, svou e-mailovou adresu a kontaktní telefonní číslo, které prodávající použije k informování kupujícího o přesném datu a čase dodání. Kupující odpovídá za správnost těchto údajů a za všechny případné důsledky vyplývající z možnosti kontaktovat Kupujícího prostřednictvím uvedených kontaktů.
6.15. Strany se dohodly, že požadavky DAP Incoterms se použijí na dodávku výrobků, pokud nejsou v rozporu s ustanoveními této dohody. DAP Incoterms vyžadují, aby Prodávající převzal náklady na dodání výrobků na místo určené Kupujícím. Pokud má Kupující další dotazy týkající se dodacích podmínek, je povinen neprodleně, tj. před podáním objednávky a provedením platby, písemně požádat Prodávajícího o vysvětlení.
6.16. Kupující se zavazuje zajistit převzetí výrobků kupujícím nebo jeho oprávněným zástupcem v době určené a dohodnuté prodávajícím a kupujícím. Prodávající není povinen ověřovat, zda osoba přebírající Výrobky je zmocněna Kupujícím – za to odpovídá Kupující.
6.17. Od okamžiku vyložení výrobků na uvedené adrese (“k bráně”) přechází nebezpečí škody a/nebo ztráty výrobků na kupujícího. Pokud je způsob dodání písemně uveden jako “KONEČNÉ UMÍSTĚNÍ”, přebírá Prodávající nebezpečí škody a/nebo ztráty Výrobků až do okamžiku dodání Výrobku (Výrobků) na místo jeho (jejich) konečného určení. Pokud jsou Výrobky převzaty třetí osobou jménem Kupujícího, je Kupující odpovědný za jednání (ne)provedené touto třetí osobou.
6.18. Pokud není písemně dohodnuto jinak, budou výrobky dodány pouze na hranice pozemku kupujícího (“k bráně”). Prodávající je oprávněn na žádost Kupujícího i přes uvedený způsob dodání pomoci s dodáním Výrobku (Výrobků) na dvůr Kupujícího, avšak veškerá související rizika nese Kupující. V případě, že Prodávající na žádost Kupujícího pomůže doručit Produkt(y) přesně na místo určené Kupujícím, přebírá Kupující veškerou odpovědnost za škody vzniklé při takovém doručení (mimo jiné včetně jakéhokoli poškození Produktu(ů), poškození zdraví, poškození trávníku, dlažby či jiných povrchů, různých poškození rostlin apod.)
6.19. Kupující obdrží výrobek (výrobky) (dřevěnou vířivku (vířivky)) s kompletně smontovaným (smontovanými) krytem (kryty), ale některé další části výrobku (výrobků) musí instalovat samostatně podle návodu k použití dodaného prodávajícím spolu s výrobkem (výrobky). Návod k obsluze Výrobku je nedílnou součástí těchto Pravidel a je uveden jako Příloha 1. Pokud o to Kupující požádá a Prodávající s tím souhlasí, může Prodávající nebo jeho zástupce dodatečné části Výrobku(ů) nainstalovat za příplatek.
6.20. Kupující se zavazuje sestavit a/nebo nastavit výrobek (výrobky) k použití, postupovat podle dodaného návodu k použití výrobku a dodržovat bezpečnostní a jiné požadavky stanovené místními právními předpisy. V případě, že Kupující plně nerozumí některým požadavkům na montáž a/nebo nastavení či jiným požadavkům na provoz, je povinen předem (před provedením jakéhokoli nastavení či jiného úkonu) zaslat Kupujícímu požadavek prostřednictvím e-mailu, na který je Prodávající povinen reagovat do 3 (tří) pracovních dnů.
6.21. Prodávající potvrzuje a zaručuje, že výrobek (výrobky) je (jsou) bezpečný (bezpečné) a splňuje (splňují) všechny bezpečnostní a kvalitativní požadavky právních předpisů EU. Kupující potvrzuje, že je srozuměn s tím, že objednává Výrobek(y) u Prodávajícího, který působí v členském státě EU, a proto požadavky na provoz Výrobku stanovené v návodu k použití Výrobku odpovídají požadavkům vynuceným legislativními akty EU. Kupující je povinen zakoupený Výrobek (Výrobky) sestavit a používat takovým způsobem, který je v souladu s bezpečnostními požadavky stanovenými legislativními akty země, kde je používán. Pokud má Kupující jakékoli dotazy, musí je před podniknutím jakýchkoli kroků konzultovat s Prodávajícím prostřednictvím e-mailu. V případě, že Kupující provede jakýkoli úkon bez konzultace s Prodávajícím, činí tak na vlastní nebezpečí. V případě potřeby přizpůsobit Produkt(y) dalším požadavkům přebírá Kupující veškeré náklady na takové přizpůsobení Produktu(ů).
6.22. Při dodání výrobku (výrobků) kupujícímu musí být předloženy následující doklady: CMR nákladní list, faktura, seznam konfigurace, návod k obsluze. Před podpisem nákladního listu CMR je Kupující povinen pozorně a pečlivě zkontrolovat dodaný Produkt(y), ujistit se, že je(jsou) kvalitní a jeho(jejich) konfigurace odpovídá objednávce. V případě jakýchkoli nesrovnalostí, mimo jiné včetně vnějších vad nebo poškození Výrobku/ů, poškození obalu, nedostatku dílů a/nebo nesouladu konfigurace, je Kupující povinen vše podrobně uvést v nákladním listu CMR a zaslat kopii nákladního listu CMR Prodávajícímu do 2 pracovních dnů od dodání Výrobku/ů. Kupující je povinen v případě, že se vyskytnou nesrovnalosti, které by mohly mít vliv na kvalitu a kvalitu dodávaného Výrobku/ů, zaslat Prodávajícímu kopii nákladního listu CMR. V opačném případě nese Kupující odpovědnost za včasné podání či nepodání reklamace a reklamace zjevných vad Výrobku (Výrobků), které mohly být zjištěny pečlivou prohlídkou dodaného Výrobku (Výrobků), nebudou uznány.
6.23. Pokud kupující v nákladním listu CMR označí, že výrobek (výrobky) dodaný kupujícímu je (jsou) nekvalitní z hlediska množství, kvality nebo konfigurace, a včas o tom informuje prodávajícího, je prodávající povinen tyto nesrovnalosti v přiměřené lhůtě odstranit na vlastní náklady a nebezpečí. Pokud jde o koordinaci kontroly a/nebo vyzvednutí Výrobku (Výrobků), platí podmínky týkající se informování Kupujícího o době příjezdu a řádné lhůtě, v níž má poskytnout odpověď o době vhodné pro Kupujícího, jak je stanoveno v bodě 6.12. Pokud jde o koordinaci kontroly a/nebo vyzvednutí Výrobku (Výrobků), platí podmínky týkající se informování Kupujícího o době příjezdu a řádné lhůtě, v níž má poskytnout odpověď o době vhodné pro Kupujícího.
6.24. V případě, že kvalitu a/nebo konfiguraci výrobku nelze v době jeho dodání objektivně posoudit (skryté vady), je kupující povinen veškeré reklamace týkající se nesouladu výrobku (výrobků) s objednávkou, včetně popisu těchto nesouladů, fotografií a/nebo videomateriálu (požadováno), předložit prodávajícímu písemně e-mailem do 5 dnů ode dne jejich dodání a/nebo v případě, že se tyto nesoulady objeví později, do 5 dnů od jejich vzniku.
6.25. Pokud jsou zjištěny jakékoli nedostatky v kvalitě a/nebo konfiguraci výrobku(ů) a/nebo jiné nedostatky a postupem stanoveným v této smlouvě je rozhodnuto, že za ně odpovídá prodávající, a za předpokladu, že kupující o nich prodávajícího řádně a včas informoval, je prodávající povinen: 1) sníží cenu Výrobku(ů) s ohledem na nedostatky Výrobku(ů) nebo 2) v přiměřené lhůtě vymění nekvalitní část Výrobku(ů) za kvalitní díly. Na situaci definovanou v tomto bodě se vztahují požadavky stanovené v pravidlech poprodejního servisu (příloha 2).
7. VRÁCENÍ A VÝMĚNA KVALITNÍHO VÝROBKU
7.1. Kupující má právo vrátit prodávajícímu (a) kvalitní výrobek (výrobky) nebo požadovat, aby prodávající vyměnil výrobek (výrobky) za jiný (v tomto případě se kupující zavazuje uhradit případný cenový rozdíl), a to tak, že o tom informuje prodávajícího nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení. Kvalitní Výrobek(y) musí být nepoužitý(é) a/nebo jinak nepoškozený(é).
7.2. Kupující může vrátit nebo vyměnit kvalitní Produkt(y) pouze v případě, že Produkt(y) nebyl(y) použit(y) a je(jsou) ve stejném stavu, v jakém byl(y) dodán(y) Kupujícímu. 7.3. Výrobek (Výrobky) musí mít všechny původní visačky a musí být řádně připraven (připraveny) k přepravě, tj. zabalen (zabaleny) podle pokynů Prodávajícího s použitím speciální balicí vložky, umístěn (umístěny) ve svislé poloze na europaletě a stažen (staženy) plastovými pásy.
7.3. Kupující potvrzuje, že si je vědom toho, že Výrobek (Výrobky) bude (budou) dodán (dodány) a vyložen (vyloženy) s původním obalem, paletou, pásy apod. Z tohoto důvodu se doporučuje, aby si Kupující ponechal obaly Výrobku (Výrobků) a všech jeho částí minimálně po dobu 14 dnů (v případě vrácení Výrobku (Výrobků), musí být zabaleny).
7.4. Kupující je povinen informovat Prodávajícího o vrácení nebo výměně kvalitního výrobku písemně e-mailem nejpozději do 14 dnů ode dne jeho doručení. 7.5. Náklady na dopravu a přepravu, mimo jiné včetně nakládky/vykládky výrobku, skladování a dalších nákladů spojených s vrácením a/nebo výměnou jakostních výrobků hradí kupující předem v souladu s těmito pravidly nebo podklady a kalkulacemi poskytnutými prodávajícím. Pokud výrobek/výrobky vrácené kupujícím nejsou řádně zabaleny nebo byly použity či jinak poškozeny nebo kupující odmítne uhradit náklady spojené s vrácením výrobku/výrobků, má prodávající právo odmítnout přijetí a/nebo výměnu výrobku/výrobků.
7.5. Pokud jde o koordinaci kontroly a/nebo vyzvednutí a/nebo přepravy výrobku (výrobků), platí podmínky týkající se oznámení kupujícího o době příjezdu a lhůty pro poskytnutí odpovědi o době vhodné pro kupujícího, jak je stanoveno v bodě 6.10. V případě, že Kupující v uvedených lhůtách nereaguje, má Prodávající právo ukončit plnění svých závazků.
7.6. Kvalitní výrobky, které byly vyrobeny pro Kupujícího na jeho individuální objednávku nebo žádost, jsou nezaměnitelné a nevratné. V případě, že Kupující odmítne zakoupit a/nebo převzít výrobky vyrobené na individuální objednávku, je cena výrobku (výrobků) nevratná.
7.7. V případě vrácení kvalitního výrobku (výrobků) nese riziko nakládky, přepravy a vykládky výrobku (výrobků) Kupující, a to bez ohledu na to, zda si přepravní služby objednal Kupující nebo Prodávající.
7.8. Smluvní strany se dohodly, že Kupující je povinen ve všech případech zaznamenat balení a konfiguraci vratného výrobku (výrobků) před jeho naložením do přepravního vozidla a po něm. Fotografie a videomateriál zašle Kupující Prodávajícímu nejpozději v den naložení takového výrobku/výrobků nebo jeho/jejich části/částí do přepravního vozidla. Jedná se o zásadní požadavek. Videomateriál musí obsahovat vizuální zobrazení následujících skutečností: balení výrobku (výrobků), jeho (jejich) částí a množství, jakož i způsob naložení výrobku (výrobků) do přepravního vozidla a jeho (jejich) umístění v něm. Kupující bude navíc informován o důležitosti těchto informací v případě úplného nebo částečného poškození Výrobku (Výrobků) během přepravy. Pokud informace poskytnuté Kupujícím potvrdí, že Kupující vrácený Výrobek (Výrobky) řádně zabalil, nenese odpovědnost za škody na Výrobku (Výrobcích), které vznikly během přepravy.
7.9. Postupem a ve lhůtě stanovené v těchto pravidlech se při vrácení kvalitního výrobku (výrobků) vrací kupujícímu zaplacená částka po odečtení nákladů spojených s vrácením výrobku (výrobků). Pokud si Kupující objedná přepravní služby samostatně, náklady na přepravu se neodečítají, avšak v tomto případě musí Kupující nejprve získat od Prodávajícího písemné potvrzení o adrese pro vrácení v Litvě.
7.10. Po doručení vráceného kvalitního Produktu Prodávajícímu jej Prodávající nejprve zkontroluje a posoudí, zda se na něm nevyskytují poškození nebo nedostatky, a informuje o tom Kupujícího prostřednictvím e-mailu do 5 (pěti) pracovních dnů od jejich obdržení. Pokud je Výrobek (Výrobky) ve stejném stavu jako při jeho (jejich) doručení Kupujícímu, Prodávající vrátí Kupujícímu zaplacenou peněžní částku po odečtení nákladů na vrácení a souvisejících výdajů do 14 dnů od doručení vráceného Výrobku (Výrobků) Prodávajícímu.
7.11. Pokud Prodávající zjistí, že vrácený(é) kvalitní Produkt(y) je(jsou) poškozený(é), nefunkční nebo nefunkční, vyčíslí Prodávající náklady na odstranění těchto škod a předloží je Kupujícímu. Pokud s tím Kupující souhlasí, bude mu zbývající částka vrácena do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy byla tato informace Kupujícímu předložena. Pokud Kupující s částkou vyčíslenou Prodávajícím nesouhlasí, bude situace řešena dohodou smluvních stran, a pokud takové dohody nebude dosaženo do 30 dnů ode dne předložení těchto výpočtů Kupujícímu, odečte Prodávající jím uvedenou částku na odstranění škody od částky uhrazené Kupujícím a spor bude řešen postupem stanoveným právními předpisy.
7.12. Ustanovení uvedená v této části se vztahují pouze na vrácení kvalitního Výrobku (Výrobků). Nekvalitní Výrobky se vracejí na náklady a riziko Prodávajícího a podle bodů 6.18, 6.19 a 6.20 těchto Pravidel, jakož i podle požadavků na poprodejní servis (Příloha 2).
8. POVINNOSTI STRAN
8.1. Prodávající odpovídá za kvalitu výrobků a jejich soulad s objednávkou: konfiguraci výrobků, jejich množství a model.
8.2. Za dodání Výrobků a termín dodání odpovídá Prodávající. Po informování Kupujícího se může přesný čas dodání Výrobků lišit o 12 (dvanáct) hodin (před nebo po dohodnutém čase) a nebude to považováno za porušení Smlouvy ze strany Prodávajícího. Toto ustanovení platí v případech, kdy 12hodinový rozdíl neznamená, že Produkt(y) bude(ou) dodán(y) následující den od sjednaného termínu dodání. Pokud Prodávající dodá Produkt(y) následující den od sjednaného termínu dodání, použije se ustanovení 8.3.
8.3. Pokud Prodávající není schopen dodat Produkt(y) ve sjednaný den z opodstatněných důvodů, je povinen o tom informovat Kupujícího nejpozději v den dodání v 9:00 hodin a dohodnout jiný den vhodný pro Kupujícího i Prodávajícího. V takovém případě nese Prodávající veškeré náklady spojené s dodatečným uskladněním a přepravou Výrobku (Výrobků).
8.4. V případě důležitých a opodstatněných důvodů má Kupující právo písemně informovat Prodávajícího do 9:00 hodin v den dodání, že se opozdí s převzetím Produktu(ů) až o 3 hodiny. Po obdržení takového písemného oznámení Kupujícího o tom, že se Kupující opozdí s převzetím Produktu(ů) až o 3 hodiny do 9:00 hodin, je Prodávající povinen vyjít Kupujícímu vstříc a čekat na něj až 3 hodiny od sjednaného času dodání.
8.5. Pokud si Kupující nevyzvedne Výrobek (Výrobky) v dohodnutém čase a na dohodnutém místě nebo Kupující neumožní dodání Výrobků, Prodávající jej (je) dopraví do skladu a Kupující je povinen dodatečně a předem zaplatit za opakované dodání Výrobku (Výrobků) v čase, který si strany zvlášť dohodly, a uhradit náklady na uskladnění Výrobku (20 EUR / 24 hodin). Pokud se Smluvní strany nedohodnou na dodatečném termínu a místě přepravy Produktu(ů) do 5 dnů od posledního pokusu o dodání nebo Kupující předem neuhradí náklady na opakované dodání nebo opakovaně nepřevezme Produkt(y) v dohodnutém termínu, má Prodávající právo považovat objednávku za zrušenou ze strany Kupujícího a mohou být uplatněny body 4.6 a 4.7.
8.6. Kupující odpovídá za vytvoření objednávky a její podání, jakož i za její úhradu. Převzetí Výrobků, zjištění všech reklamací vad a/nebo nedostatků Výrobků, nesrovnalostí konfigurace a poškození obalů v nákladním listu CMR, jakož i správné provozování Výrobků a řádné plnění dalších povinností je rovněž povinností Kupujícího.
8.7. Za plnění svých závazků vyplývajících ze Smlouvy odpovídají obě smluvní strany. Pokud má některá ze stran dotazy týkající se plnění smlouvy, je povinna se písemně obrátit na druhou stranu a spolupracovat s ní. Porušení povinnosti součinnosti jednou ze stran se považuje za porušení této smlouvy.
8.8. Pokud kupující zruší objednávku bez zavinění prodávajícího později než do 2 pracovních dnů ode dne odeslání objednávky výrobku (výrobků) prodávajícímu, uhradí kupující prodávajícímu jako smluvní pokutu částku minimálně 600 EUR.
8.9. Kupující potvrzuje, že si je vědom a souhlasí s tím, že při nezajištění vhodných podmínek pro dodání a vyložení nebo vyzvednutí výrobku (výrobků) (zpoždění při vykládce dodaných výrobků delší než 3 hodiny) a/nebo neumožnění prodávajícímu jejich dodání po dobu delší než 5 pracovních dnů od původně sjednané doby dodání výrobku, nahradí kupující prodávajícímu náklady vzniklé při skladování výrobku (výrobků) na terminálu.
8.10. Zruší-li Prodávající potvrzenou objednávku bez zavinění Kupujícího, vrátí Prodávající veškeré částky zaplacené Kupujícím na základě Smlouvy do 14 dnů ode dne zrušení objednávky a nahradí veškeré související přímé ztráty.
8.11. Kupující potvrzuje, že je informován o tom, že design výrobku je majetkem Prodávajícího a jakékoliv kopírování, další prodej a jiné činnosti nesouvisející s osobním užitím jsou zakázány a chráněny zákonem.
8.12. Smluvní strany se dohodly, že Prodávající ve všech případech nahradí pouze přímé škody. Toto ustanovení se nevztahuje na případy, kdy je Produkt(y) zakoupen(y) fyzickou osobou pro její osobní potřebu nebo potřebu domácnosti a rodiny (spotřebitelé).
8.13. Pokud Kupující nezaplatí Prodávajícímu 50 % ceny stanovené v bodě 5.4 těchto Podmínek do 7 kalendářních dnů ode dne dodání Produktů, je Prodávající oprávněn účtovat úrok z prodlení ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý den prodlení.
9. ZÁRUKA
9.1. Na výrobky se vztahuje záruka. Záruční doba se počítá od data dodání Výrobku Kupujícímu.
9.2. Záruka se vztahuje na výrobní vady, které se projeví při užívání Výrobku (Výrobků) v souladu s určením.
9.3. Prodávající neodpovídá za vady Výrobku, které se projeví v důsledku nesprávné nebo nedbalé údržby, skladování, instalace, používání, úprav, oprav Výrobků a/nebo jejich běžného znehodnocení a/nebo v případě mechanického poškození. Na různé části výrobků se vztahují různé záruční lhůty.
9.4. Návod k instalaci a provozu výrobku je uveden v příloze 1. Kupující se zavazuje je dodržovat. Pokud má Kupující dotazy k používání Výrobků, jejich údržbě a/nebo čištění, je povinen se před jakýmkoli úkonem předem informovat u Prodávajícího prostřednictvím e-mailu a používat Výrobky tak, jak je uvedeno v návodu a doporučeno Prodávajícím.
9.5. Záruční podmínky jsou uvedeny v příloze č. 2. 9.6. Kupující je informován o tom, že nesmí provádět žádné práce na odstranění vady/nedostatku bez písemného souhlasu Prodávajícího a že odpovídá za veškeré následky, náklady a ztráty vzniklé v důsledku odstranění vady/nedostatku Výrobku. Záruční podmínky na výrobek se na Kupujícího vztahují ode dne odstranění vady/nedostatku bez souhlasu Prodávajícího.
9.6. Kupující potvrzuje, že návody a pravidla v anglickém jazyce jsou pro něj přijatelné a srozumitelné a že si je může na vlastní náklady nechat přeložit do jiného jazyka.
10. VYŠŠÍ MOC NEBO NEPŘEDVÍDATELNÉ OKOLNOSTI
10.1. S výjimkou závazku kupujícího vyrovnat se s prodávajícím, na který se ustanovení této kapitoly nevztahují, může být kterákoli ze stran zproštěna svých závazků vyplývajících z této smlouvy a/nebo objednávky z důvodu výskytu okolností vyšší moci, mimo jiné včetně požáru, povodní, tornáda, zemětřesení, války, nepokojů, vzpoury, stávky, výluky, hospodářského zpomalení, epidemie, karanténních omezení, zpoždění dopravy, nedostatku pracovních sil nebo stávek, nedostatku materiálu nebo výrobních kapacit, incidentů, bojkotu, embarga, opatření nebo nařízení vlády nebo veřejných orgánů, jakož i jakýchkoli jiných nepředvídaných okolností, které jsou mimo kontrolu Strany.
10.2. Strana musí písemně informovat druhou stranu o výskytu okolností vyšší moci v přiměřené lhůtě poté, co se o nich dozvěděla.
10.3. Pokud okolnosti vyšší moci přetrvávají déle než 3 (tři) měsíce, má kterákoli ze stran právo ukončit jakoukoli zakázku bez jakýchkoli negativních důsledků tím, že o tom písemně informuje druhou stranu 10 (deset) dní předem.
10.4. Pokud prodávající nebo kupující nejsou schopni splnit své závazky včas v důsledku okolností, které jsou mimo jejich kontrolu, nezávisí na nich a nemohli je předvídat, mimo jiné včetně COVID-19, nehod, dopravních zácp způsobených nehodami apod. je strana, která není schopna splnit své závazky v důsledku nepředvídaných okolností, povinna o tom neprodleně písemně informovat druhou stranu, aby byla osvobozena od sankcí. Vznik nepředvídaných okolností však nezbavuje stranu povinnosti splnit své závazky později a objednávka nemůže být z důvodu nepředvídaných okolností zrušena, pokud se strany písemně nedohodnou jinak.
11. PLATNOST A UKONČENÍ SMLOUVY
11.1. Platnost a zánik Smlouvy (těchto Pravidel a souvisejících dokumentů) a platnost a zánik samostatné objednávky jsou samostatné věci, které mají odlišné právní důsledky.
11.2. Smluvní strany se dohodly, že Dohoda (tato Pravidla, související dokumenty a ustanovení) nabývají účinnosti okamžikem jejich potvrzení a jsou platné na dobu neurčitou. Dohoda je potvrzena podáním první objednávky. Po dokončení samostatné objednávky zůstává Dohoda v platnosti. Pokud je samostatná objednávka zrušena, zůstává Dohoda rovněž v platnosti. Při podání nové objednávky jsou v platnosti pravidla Dohody (tato pravidla), pokud se v době podání této nové objednávky nezměnila. Pokud byly podmínky Dohody (tato Pravidla nebo související dokumenty) v době podání nové objednávky změněny, platí změněné (nové) podmínky Dohody.
11.3. Po podání objednávky prodávajícímu se stává platnou a zůstává v platnosti až do okamžiku jejího úplného splnění, pokud ji některá ze smluvních stran nezruší za podmínek a postupem dle těchto Pravidel. Pokud je objednávka zrušena, pozbývá platnosti okamžikem, kdy je doručeno oznámení o takovém zrušení.
11.4. V případě podstatného porušení této smlouvy jednou ze smluvních stran může být tato smlouva jednostranně vypovězena oznámením straně porušující tuto smlouvu 30 dnů předem, pokud v dodatečné lhůtě, o které byla písemně informována, nezjedná nápravu. Po ukončení Smlouvy musí být všechny nedokončené objednávky dokončeny v plném rozsahu, pokud se strany písemně nedohodnou jinak.
11.5. Samostatnou objednávku lze zrušit bez jakýchkoli negativních důsledků tím, že o tom druhá strana písemně informuje nejpozději do 2 pracovních dnů ode dne jejího zadání nebo přijetí.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Podmínky této smlouvy (Pravidla) nabývají účinnosti dne 17. října 2022 a počínaje tímto datem se vztahují na všechny objednávky podané prodávajícímu.
12.2. Veškeré informace, oznámení a dokumenty budou smluvní strany zasílat e-mailem na adresy uvedené v objednávce. Smluvní strany se dohodly, že informace a dokumenty zaslané druhé smluvní straně na její uvedenou e-mailovou adresu se považují za doručené následující den po jejich odeslání.
12.3. Pokud dojde ke změně údajů některé ze smluvních stran, je smluvní strana, jejíž kontakty nebo údaje se změnily, povinna o tom písemně informovat druhou smluvní stranu prostřednictvím e-mailu, a to nejpozději do 1 (jednoho) pracovního dne poté, co k této změně došlo.
Příloha 1.
Podmínky pro poskytování záručních závazků;
PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ ZÁRUČNÍCH ZÁVAZKŮ

Dokument se skládá z následujících částí:
Kapitola I – VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Kapitola II – Doba trvání záruky a postup poskytování záruky
Kapitola III – PLNĚNÍ ZÁRUČNÍCH POVINNOSTÍ
Kapitola IV – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
KAPITOLA I. OBECNÁ USTANOVENÍ
1. Prodávající ručí za to, že zboží je kvalitní a že jej kupující bude moci po celou dobu záruky užívat v souladu s jeho určením. 2. V případě, že se projeví výrobní vady Předmětu nebo jeho částí, uplatní se požadavky na plnění záručních povinností, podle kterých se Prodávající zavazuje vyměnit nekvalitní části/materiály Předmětu za kvalitní nebo přiměřeně snížit cenu Smlouvy.
2. Tyto Podmínky pro poskytování záručních povinností jsou nedílnou součástí Smlouvy a upravují otázky týkající se uplatňování a plnění záručních povinností, jejich postupu, podmínek a lhůt.
3. Kupujícímu jsou tato pravidla zpřístupněna na internetových stránkách prodávajícího https://www.gardenvity.cz a v dalších internetových obchodech. 4. Potvrzením Pravidel a podmínek nákupu kupující zároveň potvrzuje, že se seznámil s podmínkami poskytování záručních závazků a že s nimi souhlasí. Kupující má právo stáhnout si kopii těchto Pravidel.
4. V případě, že Kupující s některým ustanovením nesouhlasí, je povinen o tom před potvrzením písemně informovat Prodávajícího.
5. Pokud Kupující nerozumí některé z poskytnutých podmínek, je povinen před potvrzením písemně vznést veškeré dotazy na Prodávajícího. V opačném případě se má za to, že všechny podmínky jsou pro Kupujícího přijatelné a jasné a Kupující s nimi souhlasí.
5. Postup a podmínky instalace a provozu předmětů jsou uvedeny v Podmínkách instalace a provozu předmětů, které je nutné dodržet pro správný provoz předmětů.
6. Záruční závazky se poskytují pouze v případě, že nebyly porušeny požadavky na instalaci a provoz článků uvedené v návodu na instalaci a provoz článku, proto je pro kupujícího klíčové, aby si pečlivě přečetl návod na provoz článku a tyto podmínky pro poskytování záručních závazků. Pokud má Kupující jakékoli dotazy týkající se předmětných požadavků, je povinen se před podniknutím jakýchkoli kroků písemně obrátit na Prodávajícího a požádat jej o vysvětlení.
7. Záruka na Výrobek a/nebo jeho část je zárukou Prodávajícího, že Výrobek a/nebo jeho část bude po celou dobu záruky způsobilý k užívání. Záruční povinnosti zahrnují vady Výrobku a/nebo jeho části, které neexistovaly v okamžiku jeho dodání Kupujícímu a které se objeví (projeví) v průběhu záruční doby při používání Výrobku v souladu s jeho určením a v souladu s požadavky na instalaci a provoz Článků.
8. Prodávající se zavazuje plnit své závazky týkající se poskytování záručních povinností na Výrobky nebo jejich části Kupujícímu bezplatně a včas po celou dobu záruční doby Výrobku nebo jeho části.
9. Dodatečně se uvádí, že veškeré vady Výrobku (týkající se jeho balení, konfigurace, množství a kvality) budou Kupujícím zkontrolovány při dodání a vyložení Výrobků, tj. v okamžiku jejich dodání. V případě jakýchkoli nesrovnalostí je Kupující povinen v okamžiku dodání Článku všechny tyto nesrovnalosti písemně zaznamenat do nákladního listu CMR. Kopii nákladního listu CMR zašle prodávajícímu do 2 pracovních dnů od dodání článku. V opačném případě odpovídá Kupující za nepředložení reklamace Prodávajícímu a takové reklamace zjevných vad Článku nebo jeho částí, které mohly být zjištěny při pečlivé prohlídce dodaného Článku v době jeho dodání, mohou být neuznány z důvodu, že nejsou považovány za předmět záručních povinností. Předmětem záručních závazků jsou výrobní vady, které se na výrobku nebo jeho částech objeví během záruční doby, za předpokladu, že výrobky byly řádně instalovány, skladovány, provozovány a udržovány.
KAPITOLA II. ZÁRUČNÍ DOBA A POSTUP POSKYTOVÁNÍ
10. Záruka se vztahuje a je poskytována na všechny nové výrobky a jejich součásti zakoupené přímo v internetovém obchodě Gardenvity a v dalších internetových obchodech, kde jsou výrobky prodávajícího nabízeny ke koupi.
11. Na Články se vztahuje obecná dvouletá (dvouletá) záruční doba, s výjimkou jednotlivých částí Článků, na které se může vztahovat kratší záruční doba a které jsou uvedeny v bodě 16 těchto Pravidel. Pokud je Výrobek/výrobky zakoupen/y pro komerční účely, platí obecná smluvní záruční doba 1 (jeden) rok.
12. Záruční doba začíná běžet dnem doručení Výrobku Kupujícímu. V případě, že jsou Článek a jeho součásti dodány Kupujícímu v různých termínech a součásti Článku, které jsou dodány později, jsou nezbytné k tomu, aby bylo možné používat Článek v souladu s jeho určením a bez nich nelze Článek provozovat, počítá se doba trvání Záručních povinností od okamžiku dodání Článku a jeho součástí Kupujícímu.
13. Po odstranění vad, které se projeví v průběhu Záruční doby, nebo po jiném splnění záručních povinností nezačíná Záruční doba běžet od počátku, tj. neobnovuje se a nepočítá se od jejího počátku ode dne předání Článků Kupujícímu.
14. Záruční doba se přerušuje a nepočítá se po dobu, kdy Prodávající provádí nezbytné úkony podle záručních povinností za účelem odstranění vad jakosti a Kupující z tohoto důvodu nemůže Výrobek užívat podle svého určení. Po tuto dobu se záruční doba nezapočítává (je pozastavena).
15. Záruka zahrnuje odpovědnost Gardenvity za výrobní vady na Článku nebo jeho částech, které se objeví nebo vyjdou najevo během záruční doby, pokud byl Článek řádně instalován, skladován, provozován a udržován.
16. Na některé části níže uvedeného článku se vztahuje kratší záruční doba, než je uvedeno v bodě 12. Pro následující části článku platí záruční doba 1 rok (jeden rok):
16.1. Kroky;
16.2. Police;
16.3. Skleněné držáky;
16.4. Kryt;
16.5. Teploměr;
16.6. Dvířka a sklo ohřívače;
16.7. Zásuvka na popel a rošty a sklo kamen.
17. Záruka platí, pokud se kupující plně vyrovnal s prodávajícím. 18. Prodávající má právo pozastavit plnění svých povinností ze Záruky, pokud Kupující nesplnil svou povinnost vyrovnat se s Prodávajícím za jakékoli platby nebo za jakýkoli Výrobek nebo jeho část nebo jiné služby, které byly/jsou objednány na základě jakékoli smlouvy uzavřené s Prodávajícím.
18. Záruka platí za předpokladu, že Kupující dodrží oznamovací postup stanovený v těchto Pravidlech (kapitola III), který je třeba dodržet v případě, že se projeví jakékoli vady kvality Článku nebo jeho části.
19. Záruka platí za předpokladu, že Článek nebo jeho části byly instalovány, provozovány a udržovány podle uvedeného postupu (INSTALACE A PROVOZ ČLENŮ je nedílnou součástí Pravidel nákupu). Společnost Gardenvity neodpovídá za vady Článků nebo jejich částí, které se projeví v důsledku jejich nesprávného používání, nesprávné instalace nebo jiných prací.
20. Pokud se na Prodávajícího obrátí třetí osoba, která zakoupila Výrobek od původního Kupujícího za účelem poskytnutí záruky, pak je tato třetí osoba povinna předložit Prodávajícímu doklady prokazující koupi Výrobku nebo pověření původního Kupujícího.
21. Záruka se nevztahuje na následující případy (mimo jiné): 20.1. Gardenvity neodpovídá za vady Výrobků nebo jejich částí, které vzniknou v důsledku nesprávného jednání Kupujícího, jím najatých osob nebo jiných osob, jakéhokoli vnějšího mechanického poškození apod. Vnější poškození zahrnují poškození způsobená výskytem nebo použitím chemicky účinných látek (mimo jiné včetně chlóru, který nelze použít), které mají vliv na výrobek a/nebo jeho část, s výjimkou těch látek, které se běžně vyskytují v přírodním prostředí.
21.1. Jakékoli vady, které se objeví v důsledku nesprávné údržby předmětů (nečištění povrchu předmětu od nahromaděných nečistot a jiných usazenin, jakéhokoli úmyslného jednání, nedbalosti nebo nesprávného používání předmětů).
21.2. Jakékoli vady, které se objeví v důsledku přelakování nebo jiného ošetření Článků materiálem, který není doporučen pro použití na Článku.
21.3. Jakékoli vady vzniklé v případě přírodní katastrofy nebo přírodních sil s rovnocenným účinkem (bouře, povodeň, požár, nehoda apod.).
21.4. Praskliny, štěpiny a suky ve dřevě, které vznikají ve dřevě jako přirozeném materiálu v reakci na kolísání vlhkosti a teploty.
21.5. Změny tvaru dvířek topidla, dvířek a zásuvek/roštů na popel a zásuvky/roštu na popel, které se obvykle objevují v důsledku reakce kovu s vysokou teplotou.
21.6. Jakékoli změny barvy nebo vyblednutí barvy článku nebo jeho částí.
21.7. Jakékoli elektrické spotřebiče ve Výrobku nebo jeho částech, pokud jsou poškozené a/nebo vyhořelé v důsledku chybné místní elektroinstalace a/nebo připojení.
21.8. Jakékoli vady, které se objeví v důsledku nesprávné přepravy, skladování nebo instalace Výrobku, skladování, instalace a/nebo nesprávné přípravy podkladu pro montáž Výrobku.
21.9. Jakékoli vady, které jsou důsledkem nedodržení dalších požadavků pravidel a podmínek provozu a/nebo konzultace(í) Gardenvity.
22. Kupující potvrzuje a souhlasí s tím, že barevné odchylky a odchylky ve struktuře dřeva (mimo jiné včetně větvení, nerovností, přirozených prasklin, které nebrání zamýšlenému použití výrobku), deformace dřevěných, ocelových nebo skleněných částí v důsledku změn povětrnostních podmínek a stárnutí, jakož i jakékoli jiné vady, které se objeví v důsledku přirozeného opotřebení nebo nesprávného provozu a používání výrobku (výrobků), se nepovažují za vady jakosti výrobku.
KAPITOLA III. PLNĚNÍ RUČITELSKÝCH ZÁVAZKŮ
23. V případě, že se Kupující dozví o vadách Výrobků, které se objeví během záruční doby, musí neprodleně, tj. do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o nich dozvěděl, písemně kontaktovat společnost Gardenvity a uvést, kde a jaké vady se objevily, předložit své fotografie a/nebo videomateriál, jakož i uvést a předložit doklady o koupi předmětných Výrobků, názvy těchto Výrobků a další informace požadované společností Gardenvity.
24. Gardenvity má právo zjistit existenci vad, přičemž musí být zajištěny všechny podmínky pro fyzickou prohlídku předmětu, musí být předloženy všechny požadované informace, musí být poskytnuty všechny nezbytné podmínky pro poskytnutí záručních povinností, které Prodávající požaduje, a pokud tyto podmínky nebudou poskytnuty do 5 pracovních dnů bez jakéhokoli vysvětlení nebo důvodu, má Gardenvity právo odmítnout plnění svých záručních povinností a má za to, že se jich Kupující vzdal.
25. Po vyhodnocení situace předloží Gardenvity závěr o uplatnění záručních povinností. Závěr Gardenvity předloží v přiměřené lhůtě ode dne, kdy od Kupujícího obdrží všechny potřebné informace a dokumenty. Pokud jsou dokumenty předkládány po částech, lhůta začíná běžet ode dne předložení posledního dokumentu a/nebo informace.
26. Pokud se zjistí, že vady splňují podmínky pro poprodejní servis, dohodnou se strany na přiměřených možnostech a lhůtách jejich odstranění a/nebo jiných.
27. Pokud se zjistí, že vady jakosti výrobku jsou továrního původu a vztahuje se na ně záruka, může být na žádost a se souhlasem kupujícího uplatněna jedna z níže uvedených možností poskytnutí záručních povinností:
27.1. Gardenvity uhradí Kupujícímu cenu nekvalitních materiálů nebo dílů do 10 dnů ode dne obdržení potvrzení Kupujícího ohledně volby této možnosti, včetně, nikoli však výlučně, žádosti Kupujícího o pomoc Prodávajícímu při vyhledání místního specialisty/technika. V takovém případě se má za to, že cena smlouvy byla snížena a Prodávající není a nebude v budoucnu odpovědný za poskytování záručních závazků za ty díly, které byly Kupujícímu uhrazeny.
27.2. Zahradnictví je povinno do 10 dnů od obdržení informace od Kupujícího o volbě této možnosti učinit veškeré nezbytné kroky k tomu, aby v přiměřené lhůtě odstranilo vady Věci a/nebo jejích částí a učinilo Věc způsobilou k užívání podle jejího určení (mimo jiné včetně situace, kdy nepoužitelné části Věci budou nahrazeny řádnými díly apod.) Kupující se zavazuje zajistit veškeré podmínky nezbytné pro tyto práce. Nebyly-li Prodávajícímu po písemném sjednání s Kupujícím zajištěny podmínky nezbytné pro opravu a/nebo kontrolu Článku, má se za to, že se Kupující vzdal práva na poprodejní servis a Prodávající má právo jej neposkytnout.
27.3. Pokud Prodávající nemá v oblasti, kam Prodávající dodává Výrobek Kupujícímu, servisní partnery a Prodávající ani Kupující na žádost Prodávajícího nemohou najít odborníka/technika, který by odstranil vady Výrobku a/nebo jeho částí tak, aby byl Výrobek způsobilý k zamýšlenému použití, a pokud se strany nedohodnou jinak, bude Výrobek na náklady Prodávajícího převezen k opravě do skladu výrobce. Strany se však v takovém případě dohodly, že Kupujícímu nenáleží žádná náhrada za dobu opravy Výrobku, po kterou Kupující nemůže Výrobek používat.
27.4. Gardenvity uhradí Kupujícímu plnou cenu Výrobku nebo poskytne nový analogický Výrobek pouze za předpokladu, že Prodávající písemně potvrdí, že oprava Výrobku nebo výměna jeho částí není odůvodněná z důvodu jeho vysoké ceny v porovnání s cenou Výrobku, a že Kupující Výrobek Prodávajícímu vrátí.
28. V případě, že na základě zvláštní dohody smluvních stran byly na Výrobek dodaný na území, kam Prodávající běžně nedodává Výrobky, zjištěny drobné vady na Výrobku a/nebo jeho částech, poskytne Prodávající Kupujícímu potřebné díly a podrobný návod (video s podrobným písemným vysvětlením), podle kterého si Kupující tyto díly sám vymění. V případě poruchy hlavních částí Výrobku (elektrické části, topné těleso apod.) si je Kupující vědom, že v takovém případě nemá Prodávající v daném území servisní partnery, proto se Kupující zavazuje vyvinout veškeré možné úsilí, aby pomohl Prodávajícímu vyhledat potřebného odborníka/technika k odstranění závad Výrobku a/nebo jeho částí tak, aby byl Výrobek způsobilý k zamýšlenému použití. Pokud oprava nebo výměna Výrobku nebo jeho částí není vhodná z důvodu nadměrných nákladů, platí ustanovení bodu 26.4. Vadný Výrobek bude nahrazen ekvivalentním novým Výrobkem stejným způsobem dodání, jakým byl vadný Výrobek dříve dodán Kupujícímu, tj. do přístavu a/nebo skladu. V takovém případě za dodání vadného Výrobku do přístavu a/nebo skladu, jakož i za přepravu nového Výrobku z přístavu a/nebo skladu na požadované místo montáže Výrobku, odpovídá Kupující na vlastní náklady.
29. Kupující si je vědom a bere na vědomí, že po splnění záručních závazků Prodávajícího se barva a/nebo tvar některých částí Výrobku může lišit od původní původní barvy a/nebo tvaru části Výrobku z důvodu jejich výměny za nové části a/nebo opravy Výrobku. To se nepovažuje za vadu a/nebo nedostatek.
30. Má se za to, že Prodávající řádně splnil své záruční povinnosti, pokud v určitých případech vymění vadný díl/součástku za vhodný díl/součástku nebo odstraní jiný nedostatek a poskytne Kupujícímu podrobný návod a doporučení ke způsobu montáže a/nebo přišroubování a/nebo upevnění a/nebo připevnění.
31. V případě, že Prodávající rozhodne, že se na něj nevztahují záruční povinnosti, bude o tom Kupující písemně vyrozuměn.
32. V případě, že Kupující vznese námitky proti závěru Prodávajícího o neuplatnění záručních povinností, informuje o tom písemně Prodávajícího do 10 dnů od obdržení závěru.
33. Závěr Prodávajícího ohledně neuplatnění záručních závazků může být zpochybněn, pokud Kupující informuje Prodávajícího postupem podle bodu 28 a využije ke zpochybnění tohoto závěru nezávislého odborníka, jehož účast je předem dohodnuta s Prodávajícím.
34. V případě, že znalec, který je schválen oběma stranami, určí, že určité konkrétní vady jsou vadami továrními a záruční povinnosti by se měly uplatnit v souladu s těmito pravidly, může se Prodávající rozhodnout, že buď požádá o opakovanou expertízu, nebo uhradí Kupujícímu náklady na provedenou expertízu a splní své záruční povinnosti.
35. V případě, že znalec schválený oběma stranami určí, že konkrétní vady nejsou továrními vadami a záruční povinnosti se podle těchto pravidel neuplatní, je kupující povinen uhradit náklady na provedenou expertízu.
KAPITOLA IV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
36. Za účelem změny nebo nahrazení některého ustanovení těchto pravidel musí být konkrétní požadavek na nahrazení, zrušení nebo změnu některého ustanovení těchto pravidel předložen písemně před potvrzením objednávky.
37. Pokud má Kupující jakékoli dotazy týkající se informací uvedených v těchto Pravidlech nebo jejich nedostatku, může písemně požádat o poskytnutí dodatečné konzultace týkající se používání a údržby apod. výrobku/výrobku.
38. Tato záruka je jedinou platnou zárukou na výrobek Gardenvity a nelze ji nahradit žádnou jinou zárukou vystavenou distributory nebo jinými osobami, které nejsou autorizovanými zástupci Gardenvity, pokud s tím Gardenvity výslovně nesouhlasí.
39. Záruka poskytovaná prodávajícím nezahrnuje náhradu nepřímých ztrát.